NuffnangX

Tuesday, October 02, 2007

20th Ramadhan

Assalamualaikum...

Hari ni masuk Puasa yg ke 20. Cepat btul masa berjalan. And puasa tahun ni mmg cukup mencabar. Mana tak nya. Aku ni keje kat Call Centre and as a Customer Service Exec ni.. Keje aku is menjawab ngan customer. Just imagine. Dari mula masuk keje, sampai la nak balik, keje aku is bercakap. Time x puasa ok la. Time puasa ni mmg cukup mencabar. Sampai naik kering tekak aku. Ada few incidents where tgh aku ckp2 ngan customer, suddenly suara aku ilang. Hehe... Klakar gak la time tu...

Another challenge is dah brape kali aku buka puasa dlm kreta. Time puasa ni, kitorang yg Muslim ni mostly dpt keje morning. Dapat la balik kol 5. Tapi kuar je office, jem mmg x ingat la. Sometimes, belum sampai Hospital Serdang tu dah start jem. Almaklum la. Saya ni keje kat Cyberjaya. Jauh btul nak sampai umah. Bukan nak complaint, tapi sometimes rasa kesian kat diri sendiri. Hehe...

Raya preparation? To be honest, aku x prepare apa pun langsung. Even baju raya. Mama, Along & Mok, sumer dah tempah baju. Aku sorang je yg buat derk. Ntah la. Xde mood la. Ala.. Relax la.. Lagipun, baju ready made kan banyak. Beli je la. Lagipun org tu kata nak belikan baju raya. Hehe, bagus, ada sponsor tahun ni. Alhamdulillah. Murah rezeki. Trima kasih ye Bang..

Apa2 pun, saya masih x de ponteng puasa lagi.. Hehe...


*All the best to my dearest sister yg berhempas pulas *ye ke?* menjawab PMR.. Good luck Dik!!!

No comments: