NuffnangX

Monday, July 21, 2008

......

Assalamualaikum...

Kadang2 tanpa kita sedar, org yg paling rapat dengan kita la yg paling senang buat kita terasa hati. Mungkin itu tak disengajakan. But I believe, those who are close to you tend to hurt you indirectly actually. Call me childish. Call me over sensitive. But that's what I feel lately. Yes, sejak dua menjak ni aku banyak terasa hati ngan org sekeliling - frens to be exact. And today, perasaan tu tak dapat dibendung lagi. Nope. Aku tak pegi mengamuk dengan orang2 itu. Those who know me very well akan tahu. M not the type yg senang2 suka suki mengamuk ngan orang. The most tat I'll do is cry. Yes people, saya sangat sensitif. Setiap kali saya rasa sangat marah, saya akan menangis. And that's what happened today. On the way back from work hari ni, aku rasa sedih sangat. I cried along the way from Cyber to Sri Rampai. Aku rasa lonely. Bak kata 'Orang Tu'... "you're not alone dear. You have your mama and your cats around." Which is true. Tapi to be honest, aku tak rasa apa. Mcm xde perasaan. Aku rasa kosong. And I cried.

Let me tell you bout myself. Saya adalah seorang yg amat menyayangi orang sekeliling saya. Especially family and friends. Saya amat mementingkan perasaan orang lain. Apa sahaja yg saya buat, saya akan consider orang lain dulu - whether apa yg saya buat tu akan membuat org lain happy atau tidak. Saya juga telah dikurniakan oleh Allah dengan tahap kesabaran melayan kerenah pelbagai jenis manusia. Sebab tu saya boleh berkawan dengan orang2 yg kurang disenangi oleh orang lain. Yes, saya slalu diajukan dengan soalan "macamana la ko bleh tahan dengan perangai si polan tu.." Ini diakui oleh kebanyakan kawan2 saya. Alhamdulillah saya dikurniakan oleh Nya dengan kelebihan yang satu ini.

Tapi kadang2, dengan sifat aku yg selalu tak kisah dengan apa skalipun perbuatan orang terhadap aku, people tend to take me for granted. As if, aku ni x berperasaan langsung. Yea, i know, sumtimes diorang bergurau tapi kenapa perlu berunsur sinis? Kadang2 kata2 gurauan tu a bit harsh. Skali dua, boleh la tahan. Boleh la gelak sama. Tapi bila dah banyak kali sangat, of course kita pun pandai terasa. And x perlu menggelarkan aku one of your best friends if I am not in the list of friends you want to spend your time with. Go ahead with your plans call it a vacation, hang around, get together or what. A friend will not do that to his/her friend especially those you call best friend/close friends. How do you feel or react when you got to know about your so called best friend from others? Ntah la, mungkin pada orang2 ni, aku ni x kisah. Yes dear, aku x kisah. But put yourself in my shoes. You call yourself bestfriends and aku x tau apa jadi, and suddenly i found out about it from others. Apa yg ko rasa? I dunno how to put it into words and that's y aku nangis. Orang cakap aku terlalu pentingkan perasaan orang lain, sedangkan orang lain tu x penah amik peduli apa aku rasa. And bila orang cakap macam tu kat aku, of course aku marah coz orang tu mengata kawan aku. Best friend aku. Tapi bila jadi macam ni, aku rasa sedih. Aku x pernah mintak dilayan mcm tuan puteri coz I know where I stand.

Now.. I feel like going away. Pegi jauh. Jauh sangat dari semua orang. I juz need to be alone. Insyaallah, I'll be fine.

Hadapi Dengan Senyuman - Dewa

Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi
Biar terjadi….
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua... kan baik baik saja

Bila ketetapan tuhan
Sudah ditetapkan
Tetaplah sudah….
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

Relakanlah saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang

*pls ignore my ayat tunggang langgang*



No comments: