NuffnangX

Monday, September 29, 2008

29th Ramadhan : Semput

Assalamualaikum...

Mood nak keje memang dah xde langsung. No, I still have no mood for Raya. Yang sebenarnya mood nak cuti je skarang ni. Lately dah xde perasaan nak pegi keje. Maybe becoz of the environment. Maybe jugak because of my health. Malam tadi xleh tido langsung. Sesak napas. Macam semput pun ye. Maybe penangan mengemas bilik siang tadi. Ye la, I ni kan allergic kat habuk. Bak kata mama, hidung plastik. Tu mama kata. Dapat si Mok plak, hidung takde guna plak yg dia kata. :P So, apa yg aku buat when I can't sleep? Aku buat macam2. Kuar masuk bilik, mengacau my cats, iron baju for someone - even dia kata x payah. Saja utk penatkan badan dengan harapan bleh tido. Tapi, harapan tinggal harapan. Dah kol 4 lebih pun still segar bugar gak mata aku. Kol 6 dah nak kena bangun, mandi. Kol 6.45 nak kuar dah. Aduh, cam ne la nih. Tried to sleep gak. Arnd 5 cam tu baru berjaya to sleep. Tapi macam no point gak la kan? Tido for just an hour? Xde maknanya...

Macam biasa la kan? Siapa x kenal Siti Radz. Tido will always be my favourite. Sampai tgh driving pun bleh tertido. Sket je lagi nak terlanggar bontot kreta depan. Ye la... Orang sumer dah start cuti. So, jalan agak lengang la jugak. Ikut suka je. Kejap ke tengah.. Kejap kang tetiba dah ke tepi. I know, tis is not good. I, myself rasa uneasy bout it. Tapi nak wat camana. Dah waktu tido aku sejak dua menjak ni memang lari abis. Kena la tahan gak kan? Sampai office awal giler. 7.30 dah sampai. Duduk dlm gelap dengan harapan nak lelap jap. Tapi still xleh. Member ajak borak.. Hehe... Keje ari ni x berapa nak berkat la jugak. Coz tengah answer call, aku bleh kan pulak terlelap!!! Sungguh x ku sangka, sangat critical sakit ku ini. Di tambah pulak ngan semput, memang x bermaya langsung nak keje. Tapi apa kan daya, call punya la melampau banyak today. Non stop. As if bank akan tutup the whole week. Relax la wei, besok ngan Friday bank is still operating.

Ari ni buka puasa kat luar. With my someone special. Before dia balik kampung tomorrow. We had our buka puasa kat Manhattan Fish Market, Sogo. Konon nak ajak la org tu pegi Ampang Park, nak cari terompah la kononnya, bleh plak dia kata, xmo. Errm.. xpe la. Besok on the way balik keje aku singgah la kejap. Tengok la. Kalo rajin. Hehe... Area Jalan TAR tu still ramai gak orang. Last minute shopping kot. Jalan still jem kat area situ. Hish, pelik la. Dah la tu woi. Pegi balik kampung!!!

Now, nak kena sleep dah. Actually baru je lepas tengok bomba dok padam api kat bawah tu. Ada manusia bongok mana ntah main api kat tempat sampah tu. Abis terbakar smua. I mean area tempat buang sampah tu la. Aku xde la pegi sampai bawah, juz bz body dari atas ni je. Itu la kelebihan duduk umah tinggi2 kan?

Ok la. Before aku merapu dengan maha hebatnya, better aku tido. Till then, assalamualaikum.

No comments: