NuffnangX

Saturday, September 06, 2008

Kenapa mesti video call?

Assalamualaikum...

Orang slalu tanya, "nape mesti buat video call?". Dan yang menanya tu biasanya kawan2 kat office dan juga seseorang. "Nape mesti video call. Voice call pun boleh. Nape? X percaya eh?".

Well... That is not my reason. Antara sebab mesti video call adalah:

  • rasa puas bila dapat tengok org di sebelah sana. Bukan sebab x percaya, tapi sebab saya nak tengok dia.
  • bila buat voice call, mesti banyak interuption. I mean network problem. Kang tetiba dengar bunyi angin la... Tetiba bunyi bising la. Tapi bila buat video call, x pernah jadi macam tu unless bluetooth out of battery. Tetiba "senyap" je.
  • sudah menjadi kebiasaan, dlm setiap conversation, saya lebih suka melihat terus ke mata orang tersebut. Once again bukan sebab x percaya, tapi memang tabiat saya, suka melihat terus.
  • saya bukan macam orang lain yang almost everyday pegi dating. So, this is one of the way saya berdating. ;)
  • bila ber-video call, saya boleh buat mimic muka ikut suka hati saya.
  • saya rasa lega bila dapat melihat orang di sana.
  • on top of all these, what's the point of having a 3g phone tapi x penah guna for video call? Orang beli fon, dia nak beli, pas tu x make use of the technology pun. What a waste!!!
Owh, saya bukan nak menunjuk2, phone saya pun phone murah je ya. Dan saya ber-video call bukan sahaja dengan orang tertentu tapi dengan abang dan mama saya juga. Kalau anda mahu, anda juga boleh ber-video call dengan saya.

Dan setakat ini, saya sudah berjaya 'menghasut' few frens utk menggunakan teknologi yg satu ini sebagai medium pengantaraan. Apa ko rasa? Puas kan? Haa ... Tu laaa.. Lain kali, cuba dulu baru tau. Jangan nak main perli orang je... Yang sebenarnya ko dengki!

Till then, assalamualaikum.

No comments: