NuffnangX

Monday, September 01, 2008

1st Ramadhan : Prinsip Hidup

Assalamualaikum...

Apa korang rasa bila ko rindu giler kat seseorang and tetiba ko been treated badly by that particular person? Tanya sket nak marah. Asyik nak temper je. I feel like crying. I cried actually. Sedih. Bila kita mengharapkan yg elok2, tapi sudahnya mcm ada je yg tak kena. Especially when you're sick. Bila ko mengharapkan org tu ada kat sbelah ko, to take good care of you, to pamper you, tapi... Ye la.. Sendiri pun kena ingat la. Memang la tak boleh. Tapi bila dia not in the good mood, rasa nak minta simpati tu pun xde.

Later at night pulak... Sedang ko nak tido... Sedang ko tengah menahan sakit... Masuk SMS kata ko still x terima dia 100%. Rasa malu nak menayang dia kat kawan2 ko. APA YG KO RASA?? Aku? Aku rasa macam kena tampar. It's like, segala apa yg you've been thru tu, mcm... Sesia. Tot dia kenal aku. Tot dia faham aku. Tapi... Hmm... Ntah la.. I juz feel sad. Sedih yg amat sangat.

Untuk makluman semua orang, saya bukan la jenis yang suka menayang buah hati saya. Buah hati saya adalah hak milik saya seorang, bukan hak milik orang ramai. Those yg kenal aku, tau, sangat susah nak tengok buah hati Siti Radz. Bukan saya malu, bukan saya nak sorokkan apa2, tapi ini ada lah sifat saya. Prinsip saya. Melainkan lah kalau terserempak dekat mana2, saya tanpa segan silu akan kenalkan siapa org itu. Saya cuma berharap agar orang sekeliling boleh menghormati prinsip saya. Saya x minta lebih dari itu.

*You don't know me that well yet, Sayang*



I'm Yours - Jason Mraz

Well, you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but your so hot that I melted
I fell right through the cracks, now I'm tryin to get back
before the cool done run out I'll be givin it my best test
and nothin's gonna stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some

But I won't hesitate no more,
no more, it cannot wait
I'm yours

Well open up your mind and see like me
open up your plans and damn you're free
look into your heart and you'll find love love love love
listen to the music of the moment people dance and sing
We're just one big family
And it's our godforsaken right to be loved loved loved loved loved

So, i won't hesitate no more,
no more, it cannot wait i'm sure
there's no need to complicate our time is short
this is our fate
I'm yours

I've been spendin' way too long checkin' my tongue in the mirror
and bendin' over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
and so I drew a new face and I laughed
I guess what I'd be sayin' is there ain't no better reason
to rid yourself of vanities and just go with the seasons
it's what we aim to do
our name is our virtue

But I won't hesitate no more,
no more it cannot wait
I'm yours

Well open up your mind and see like me
open up your plans and damn you're free
look into your heart and you will find that the sky is yours

so please don't, please don't, please don't,
there's no need to complicate,
Cause our time is short
This, this, this is our fate,
I'm yours
*i'm hurt*

No comments: