NuffnangX

Thursday, May 28, 2009

9 yrs back...

Assalamualaikum...

Hari ni genap 9 years aku bertudung... Still fresh on mind macamana aku call mama minta izin nak pakai tudung.. And I can still remember apa dia cakap... "I'm not going to say Yes or No. U buat ur own decision. Tapi jangan pakai tudung sebab ikut kawan2... Nanti lepas few months dah tak pakai dah..." And I told her... "Siti x ikut kawan2... Memang Siti nak pakai..." I cried talking to her that nite. Betapa bersungguhnya aku...

Memang betul. Xde siapa yg suruh and bukan ikut kawan2... Tho masa tu mmg kawan2 mostly bertudung... Rasa puas bila 'seru' tu datang sendiri. And that's when I decided to 'transform'.

Seumur hidup aku, itulah the first time aku minta permission for something 'big' in my life. Yes, being me, biasanya aku hanya akan menurut je apa yg dah dirancang - amik program apa, where to further my study and so on... Aku hanya mengikut cadangan-cadangan yg diberikan without even considering my preferences. As long as they're happy...

I've asked for something 'big' in my life for the 2nd time, and this time, it's been rejected. Not even trying to consider first. It's been rejected upfront. Terang terangan.

Again... As long as they're happy...

No comments: