NuffnangX

Monday, August 24, 2009

3rd Ramadhan



That's my juadah buka puasa masa kat office tadi. Milo ice, karipap, and laicikang *dunnow la how to spell it*.

Aku ni bukan lah penggemar air-air yg jenis macam tu. Ni kira first time la rasa that so called 'laicikang'. Odah bought it for me. So... Aku ni pun kira gagah la jugak cuba minum ari tu. And.... Seriously aku rasa tu la first and last aku minum such air. Seriously la pelik rasa dia. How come la segala benda pun ada dlm air tu. Dah la most of the ingredients tu aku mmg tak makan... Ada cincau.. biji selasih... barley... laici... and biji-biji colourful *colour traffic light*. Dalam banyak2 tu... aku makan laici je. Hehehe... Owh... I dislike cincau coz the taste is so wierd. Same goes with barley... Mungkin sedap la kot kat orang lain. But not me. That's why kalau aku order ABC, banyak la 'sampah sarap' yg tinggal coz i'll only makan the jagung. Bukan la tak bleh langsung nak terima bendasing tu semua, tapi kalau boleh tak mo makan.... Coz aku rasa kembang je tekak lepas tu.

The so called laicikang... Aku minum gak la air dia sikit2. Sebab rasa dia manis tho ada rasa pelik coz ye la... Cincau tu dah ada rasa dia sendiri. Same goes with the barley. Pas tu campur lak ngan rasa laici.. Ish.. Macam pening gak la rasa dia. Tapi takde la pelik sangat coz rasa laici tu lebih... Tapi kan.. Lepas ni dah tak mo dah. Hehehe... Cukup la rasa sekali tu je. Alaaa... Bukannya apa... Takmo membazir... *lagi tak mo ngaku tekak takleh terima...*

Yes, saya memang cerewet in terms of benda makan. If sekali aku dah rasa benda tu macam pelik, that's it la. Memang tak usik dah la lepas tu. Ingat lagi dulu masa kecik2 aku makan mee tapi rasa kapur dia kuat sangat. Sampai sekarang tak makan mee. Hehehe... And saya juga tak makan pulut coz dulu pernah makan, tapi lepas tu demam. So, sampai sekarang pulut adalah pilihan terakhir. Satu lagi, bubur. Owh... Ini adalah big NO for me. Memang la tak leh terima langsung. Tak kira la bubur apa skali pun... Memang tidak la yer... Memang kembang la tekak kalo makan bubur...

Ok la.. Setakat tu je cerita 3rd Ramadhan ni... Till then, gudnite...

*pernah kena cabar minum carrot susu for RM50. And... I did it... Tapi serious rasa something lepas tu... hehehe...*


No comments: