NuffnangX

Saturday, November 14, 2009

Kopok Lekor punya cerita

Assalamualaikum...

Ada tak sesiapa yg fobia untuk masak certain dishes? Well.. I do! Saya adalah fobia untuk menggoreng keropok lekor walaupun ianya adalah makanan kegemaran saya. Seriously. Bukan setakat suka2 makan... Tapi mmg penggemar tegar. Tapi kalo nak goreng sendiri memang penakut.

Nape nak takut? Sebab... Satu masa dulu, tangan saya pernah melecur akibat menggoreng keropok lekor di mana keropok tersebut telah 'meletup'. Kenapa dia 'meletup'? Sebab masa goreng kopok lekor tu, saya x belah sikit so that dia tak sempat menggelembung. Bila dia menggelembung tu yg dia meletup tu. Serious... Habis... Tangan kanan and atas kelopak mata kena minyak panas... Nasib baik tak kena biji mata... Kalo tak... Hmm... Tak tau la nak kata apa. Dah la sengsorang je kat umah masa tu... Konon masa kena tu maintain macho lagi.. Sket pun tak nangis. Tapi lepas mengadu meminta tolong, baru la nangis sebab rasa sedih coz kena tu masa sorang2 kat umah. Hehehe...

Tapi ari ni... Tak leh tahan tengok kopok lekor yg my brother bawak balik from Kemaman... And disebabkan lapar, and malas nak kuar makan... Goreng jugak. Tapi kali ni tak lupa la nak belah... Takut punya pasal... Hehehe... And hasilnya... Saya telah menghabiskan satu pinggan penuh keropok lekor... Seorang!!! *mama pun makan, tapi sikit je.. 1-2 ketul je. The rest, Cik Siti Radz yg abis kan! *


Nyum nyum nyum!

No comments: