NuffnangX

Tuesday, December 29, 2009

Goodbye 2009

Assalamualaikum...

The year has come to its end... How's your year? Hopefully it was a good one for every each of you. As for me, I juz can't wait to say goodbye to this "not-so-good-year". 2009 is juz a very bad year for me. It is a year full of woe...

Kenapa saya tak brape suka 2009? Sebab banyak sebab. Sebab saya banyak nangis.
  • Something bad happened in March and for that, saya rasa 'jauh' dengn family sendiri.I am a family type of person. And when this happens, keperitan yg saya rasa tu, hanya Tuhan yg tahu. I juz can't be alone coz I'll surely cry. I cried in my sleep too. Sorry Iwan, but your bday marks a bad/black day for me. And being a good brother, he texted me "Take care tau Kak Siti. Abang sayang Kak Siti"
  • Saya tak mahu sakit dan menyakiti sesiapa. Dan disebabkan itu lah I've decided not to be in a special relationship. I prefer to be on my own. Saya tak kisah berkawan dengan siapa pun, but if you want to go much further, don't ask me. Permintaan saya, go ask my parents. Satu lagi permintaan saya, jumpa ngan Mama saya dulu. Takde niat nak belakangkan Papa & Ibu saya, tapi Mama yg membesarkan saya, so I think she deserves to be the first to know then only my Papa and Ibu. Asalkan saya dapat melihat senyuman dimuka papa, mama and ibu saya, itu sudah memadai... Apa saya rasa, walau perit, perlu saya letakkan ke tepi.
  • Tahun pertama harijadi saya tanpa ucapan selamat dari seseorang yg saya amat sayang dan tiada panggilan telefon dipagi hari dengan nyanyian beramai-ramai dari orang-orang disana. Cuma kiriman SMS tanda ingatan. Itupun bukan dari individu tersebut, cuma telefonnya sahaja digunakan oleh si pengirim
  • Tahun ni banyak betul dugaan saya dengan 2609 saya. Terlalu banyak. Paling menakutkan saya bila kereta kesayangan saya disimbah dengan cat dan selang 2 minggu, dipancitkan pula tayarnya. Itu kira yg major la... Tak termasuk yg minor-minor lagi...
  • Pemergian mengejut Pak Andak adalah my wake-up call. Enough said.
  • Someone said this to me: "awak sorang manusia yang tak tahu apa nak buat untuk diri awak .... u r nothing... tak der orang fikir pasal awak ..... "
  • Mama was suspected to have that H1N1 fever and Mok was admitted due to Hypertension
Despite the sad things, there're also good things happened:
  • Birthdays
  • Weddings
  • Proud owner of my Blackberry and EOS1000D
  • Family vacation to Langkawi
  • Family day @ Cameron Highlands
  • Jalan-jalan sana sini =)
  • Job offers.
So now you know why saya tak berapa suka dengan 2009. I do really hope for a good year in 2010. I know, to change things, you yourself kena change dulu. Tapi, perlukah saya menukar satu-satunya kelemahan saya sejak azali ini? - "hati perasaan org lain dulu, then only my own feelings"... Itu saya tak sanggup coz itu hanya akan menambahkan sedih dihati saya. But one thing yg pasti, saya akan banyak pegi jalan2 in 2010. =) I'm hoping for a good year in 2010...

Tahun yg bagus ini dimulakan dengan berita baik yang satu ini...

Alhamdulillah...

Salam...

No comments: