NuffnangX

Thursday, March 18, 2010

Assalamualaikum...



"Bila nak kawen"

"Ntah... Tak fikir pun.."

"Tak mo kawen?"

"Ntah"

"But you're 30 this year"

"So?"



Itu adalah soalan lazim yg saya hadapi sejak dua menjak ni. Bukan saya 'menghalau' jodoh dan bukan juga menolak jodoh. But I've decided not to think about it. Thinking about it wont solve the problem, rite? So, might as well buat derk je.

Tipulah if saya kata saya takmo kawen. Saya pun nak kumpul pahala sebanyak mungkin coz dari apa yg saya tau, perempuan berkahwin lah yg paling senang nak dapat pahala. Even sediakan air untuk suami pun dah dapat pahala. Itu belum lagi dengan pahala² berganda yg lain. Tapi saya perlu akur dengan keadaan ini. Orang kata, kalau tak usaha, macamana nak dapat? Secara jujur, saya takut untuk mencuba. Rasa fobia untuk berusaha ke arah itu masih menghantui diri saya. Sebab itulah jawapan saya selalunya akan berbunyi "ntah.. tak fikir pun..." dan sesungguhnya saya tidak selesa dengan soalan begitu.

Saya tau... Saya harus atasi masalah yg satu ini. Saya akan. Tapi bukan sekarang. Harap maklum.

No comments: