NuffnangX

Monday, March 08, 2010

R O N G A K

Assalamualaikum...

Hehehe... I am now less with another gigi. Altogether dah rongak 4 batang gigi. =P

I went to cabut my gigi on Saturday, bertemankan mama and mok. And seriously mmg takut. Sejuk2 tangan dibuatnya. My appointment kol 5 but only managed to see the doctor kol 6.20pm. Masuk2 tu je muka mmg dah pucat sampai Dr Dini tanya "takut ke?"... Well, memang la kan? Siapa tak kenal Siti Radz. Saya adalah takut dengan rasa sakit. She said, "Takpe. Kita try dulu. If sakit gak macam ari tu, I'll think of something else". So she cucuk me with the ubat bius. And it works! Hahaha.. Agak kagum disitu ye...

Maka bermula lah usaha untuk mencabut gigi degil itu. Hahaha... She tried and tried and tried. To my suprise, I didn't feel anything at all. Err.. Rasa pressure je la. Tapi still tak rasa sangat pun. Banyak kali Dr. Dini tanya sakit ke tak. And there's a time when she stop what she's doing and asked "Siti, are you ok?" Hahaha... She tought I pengsan! Coz I was so silent. Tak berbunyi langsung. Biasanya kalau buat scalling or tampal gigi pun, surely ada bunyi coz I mmg tak tahan sakit and ngilu. But not this time around. Nak bunyi apa if tak sakit pun. Hehehe. Berlagak tak? Seriously tak sakit. Rasa nervous and takut earlier pun ilang. Sempat gak nyanyi2 dalam kepala ni. Gigi degil tu berjaya dicabut after like 20 mins mencuba and banyak plak hal jadi, *the temporary filling pecah, my nerve yg kuar dulu instead of gigi, and one of the cangkuk patah*. She explained to me about what actually happened to that gigi. The nerve sebenarnya mmg ada infection. So after dia explain to me everything, dia advise suh datang selalu for check up. Jangan datang time sakit je. Hehehe... Baiklah Dr. Dini!

Balik dari dentist tu sempat lagi pegi Low Yatt. Dengan mulut darah2 and dah start rasa sakit tu still tak sedar diri gak lagi! Balik tu terus rasa nak demam. Hah, padan muka! And the whole sunday digunakan untuk tido coz I demam sampai menggigil badan. Sudahnya tak leh tido dimalam hari... Huhuhu...

Alhamdulillah... Hari ni dah ok semua. Juz rasa geli bila lidah terkena kat tempat yg dah takde gigi tu. Hehehe... Harap2 ni lah episode terakhir penderitaan gigi saya.

Sekian.

No comments: