NuffnangX

Monday, June 14, 2010

Salah ke kalau ada rasa curious dalam diri kita?

Assalamualaikum...

I have my own pantang in a relationship. Why do I call it as "my own pantang"? Sebab it's actually something that I refrain myself from doing coz I know, each and everytime aku buat gak, I'll surely get hurt. And that pantang is "tak yah nak curious sangat korek rahsia orang tersebut secara senyap2..". Faham tak? Errmm... Korek rahsia here means, jadi P.I sendiri. Contohnya, sementara dia singgah kat petrol station or mana2 and ko tinggal dalam kereta sensorang, takyah la sibuk2 nak bukak tempat arm-rest or compartment kereta dia tengok2 segala resit atau pun kertas yang ada dalam tu. Ataupun... Senyap2 menyiasat kawan2 dia kat FB or curi2 check handphone dia.

Well... This is based on real-life experience ya... Bukan pengalaman orang lain. Everytime aku nak kepoh2 check itu ini, mesti end up aku akan jumpa something yg aku tak mo jumpa (walaupun itu lah my intention). And bila dah jumpa tu sure la aku akan terus "senyap". Yes, ni memang betul2 senyap. Coz being me, selagi aku boleh simpan, aku simpan. And that's how I show my "angin". Those yg betul2 kenal aku je yg tau diam aku bukan setakat tanda setuju, tapi diam juga tanda tengah marah.

Bukan la pulak aku kata yg aku takmo amik tau langsung or percaya je 100% kat orang tersebut. Tapi for me, if ko nak buat benda bukan2, sila buat belakang aku. And pandai2 la cover your ass. Jangan sampai aku dapat tau coz I really hate it when aku tau something about that person dengan tak sengaja. I prefer kalau tau dari mulut dia sendiri. Jangan sampai aku dapat tau sendiri and aku jugak yg kena bagitau dia that aku dah tau. Contohnya, bila aku call, ko kata ko duduk rumah seharian. Tapi tetiba aku jumpa resit spa pada tarikh berkenaan. Hahaha... Contohnya la kan... Owh ya... I am very particular when it comes to this.

Hah, panjang lebar pulak membebel kali ni. Ini adalah peringatan kepada diri sendiri. Tak yah cari penyakit. Jangan nak courious sangat. Coz "Couriosity killed the cat!"

No comments: