NuffnangX

Thursday, August 19, 2010

I want tom yam putih...

Assalamualaikum...

I haven't eaten anything sejak buka puasa smalam. Err... Day before that kot. Coz I only makan during bukan je kan? Pas tu smalam, buka puasa tak makan apa... So, maknanya sejak buka puasa Selasa lepas la kan? Sampai la ni tak makan apa. Lapar? Takde pulak. Tapi kan... Tekak ni dah mula rindu sesangat nak makan makanan yg biasa dimakan. Nasi putih + tom yam putih (ayam only + pedas & masam) + sayur. Ya, itulah makanan aku biasanya. Tak yah order. That particular someone will order it for me. Together with teh o suam.

Kalau nak tau, sepanjang bulan puasa ni, kalau tak buka kat rumah, aku buka puasa dulu kat sini. And... Menu buka puasa aku stakat ni, hanya lah makanan middle east. Haiyohh.... Nasi beriani segala tu. Kan kat Cyber ni banyak giler Middle East restaurant. Maka, kami pun mencuba segala kedai yg ada. Makanan diorang sedap. And that particular someone memang suka. As for me, aku tak de la kisah sangat. As long as atas pinggan aku ada ayam, cukup. :) Tapi almost everyday hadap makanan yg sama kot(even lain kedai). First time, boleh la habis walau terkial2 nak mengabiskan (portion makanan diorang ni adalah sangat banyak). Tapi day by day, separuh pun tak sampai ye makanan yg luak. Huhuhu...

Nak buat macamana. Tekak Melayu ini tak leh terima makanan diorang hari². Tekak ini mau makan nasi putih. Ye, tom yam tu bukan makanan melayu sangat pun, tapi still, selain tom yam, bleh je aku order paprik kan. (my fav too!)


Errm.. Ok lah. Cerita pasal makanan ni pening lak kepala aku. Perut tak lapar, tapi dok la terbayang tom yam putih. Hehehe...

No comments: