NuffnangX

Saturday, September 04, 2010

25th Ramadhan : Ya, saya adalah sedikit bengis sejak dua menjak nih!

Assalamualaikum...

Aku rasa satu2nya tempat yg aku teringin nak pegi tapi memang tak patut nak pegi time2 puasa ni adalah Jalan T.A.R. Tapi apakan daya, kena masuk gak coz kedai tudung aku kat situ... Kat Semua House tu. Kat tempat lain takde ye tudung2 yang macam biasa aku pakai tu... So, dengan rasa macam malas, aku pegi gak la ari ni. Parking kreta kat Cap Square. Pas tu lintas jalan pegi Smua House. Then pegi Ariani. Pas tu masuk Cap Square balik. Hahaha.. Serious aku tak sanggup la nak jalan tengok barang2 yg diorang jual sepanjang jalan tu. Itu pun, dari Smua House nak ke Ariani tu, aku rasa brape kali gak la aku 'sound' orang... "ni apahal berenti tgh2 jalan ni?".. "berenti tepi2 sket boleh tak?"... "jalan cepat sket boleh?". Hahaha... Pas tu masuk Ariani tu lagi la satu hal. Aku serious tak paham yg lelaki pun sibuk nak masuk skali tu apasal? Kalo kedai tu lengang, hah, masuk la. Tapi kedai tu dah cukup sesak, yang ko nak masuk skali tu knape? Pas tu kat dalam kedai tu siap ada sign kata orang lelaki tak leh masuk kat certain2 area. Eh, ada je aku tengok menyemak dalam tu. Aku tau la kononnya nak bagi la pendapat whether cantik or not the tudung. Tapi since when pun yg korang bother sangat pasal tudung tu?? Haih... Orang dah la ramai... Baiklah diorang2 ni duduk kat luar. Siap dah ada kerusi pun diorang siapkan kat luar kedai tu...

Lepas dari situ, aku ngan mama pegi Ampang Park lak. Facial. Ni satu lagi. Setau aku, selama yg aku dok kuar masuk Ampang Park tu, parking dia adalah mahal ye. Kalo everytime aku pegi facial tu, tak sah kalo parking aku tak cecah RM 12 ye. Tapi hari ni... Boleh plak penuh? Errm... Bila masuk Ampang Park tu, takde la ramai sangat pun orang dalam tu... Mana diorang pegi ek? Takkan la nak pegi KLCC tapi parking kat Ampang Park? Gila jauh. Baik parking kat Corus Hotel. Flat rate RM 10. Dekat pun dekat.

So setelah selesai with the facial. Kitorang gerak ke KLCC pulak. For buka puasa. Both me and mama dah penat dah masa tu. Konon nak book tempat kat Sundanese kat atas tu. Tapi full house gak lagi. Dah brape kali kot nak buka puasa kat situ tapi tak kesampaian. Takpe la. Lain kali je. Time tak puasa pun boleh pegi gak. So we end up kat food court yg RASA tu. Masa kitorang sampai tu tak brape ramai orang lagi. Boleh la nak mengada2 tukar2 meja. Tapi bila dah nak dekat time buka tu... Once again, aku rasa nak naik angin. Kaum2 yg tak puasa pun sibuk la dok cari meja. Masa aku pegi beli makanan, ada la satu table ni. Bukan satu. Dua sebenarnya. Diorang combine meja tu. Orang c*na. Diroang dah abes makan. Tapi dok borak2, gelak2. Eeey... Sakit nau hati aku. Bukan la aku kata time kol 7 tu, kaum lain tak boleh berada kat tempat2 makan, tapi faham la sikit. If ko tengok ada yg tengah tunggu kat tepi meja ko, buat muka dengan harapan ko bangun cepat sket, sila la bangun. Ni tak. Dia nampak dah orang dok berdiri tepi meja dia, tapi dia boleh bantai borak2 gelak2. Haih. Sungguh tak D & I langsung. Owh, D & I here stands for DIVERSITY & INCLUSIVENESS. Tu yang aku blajar kat Shell.

Something wrong with my perut balik. Tadi baru 2-3 suap aku makan, terus zzuuuppp... Perut aku kena rentap. Tuhan je yg tau betapa pedihnya perut aku time tu. Itu la sebabnya I prefer not to eat at all time buka puasa. Cukup dengan air ngan kurma je. Sebab everytime aku makan, sure sakit. Or mungkin gak sebab dah brape hari ni aku mmg tak makan time buka. Smalam je kot aku tumpang2 makanan mama. Bukan takmo makan, tapi takut. Takut sakit. Tapi part minum, aku champion. Hahaha. Tadi konon beli la air watermelon ngan air mangga. Cakap ngan mama, share. Tapi end up aku minum both air sorang2. Hahaha. Beli meehoon kari extra kerang, tapi tak abes sebab perut aku dah kena rentap dengan maha hebat. So, penuhkan perut dengan air je. Kira ok la tu. Kira kenyang gak la lepas tu.

Arah balik, konon nak singgah amik baju aku kat dobi. Tapi.... Tutup. Haih... Takpe la. Aku malas nak citer dah la pasal dobi ni. Ikut hati aku, nak je aku bakar dobi tu. Hahaha... Boleh percaya?

Ok la. Nak tido. Penat giler. Nite people!

* Tadi kat tempat facial. Timbang berat. Dari mula puasa sampai ke hari ni, berat aku kurang 6.5 kg. Kita tunggu lepas raya nanti. Silap2 naik 10 kg lak ... Hahaha...

** Hari ni anniversary aku ngan my Blackberry. =)

No comments: