NuffnangX

Wednesday, October 06, 2010

Terima Kasih En. Polis ;)

Assalamualaikum...

Aku ni jenis takut ngan Polis. Like penakut sesangat ye. If ada roadblock, aku yg cuak lebih even memang takde buat salah pun. Even bukan aku yg drive. Memang aku yg pucat lebih ek... ;)And semalam, on my way back dari office, aku kena tahan Polis. Hehehe... Sebab apa? Sebab langgar lampu merah.

Macam biasa, aku kan ikut MEX. Dari MEX, if Jln Tun Razak jem, aku ikut Kg. Pandan. Semalam aku ikut Kg. Pandan. And from Kg. Pandan, aku menghala ke MRR2. Tapi smalam, aku tak ikut MRR2 la sebab nak menghala ke Jln Ampang. So, masa sampai kat traffic light tu, bila tengok kreta dari belah sana dah clear, aku slumber je la jalan sedangkan lampu still merah. Ye la, by logic boleh la kan? Sebab tak mengganggu lalulintas pun kan? Lagipun, a police friend of mine satu masa dulu pernah bagitau, "if tak mengganggu traffic, shouldn't be a problem". So, aku pun confident je la kan? Mana la nak tau, ada pulak En. Polis di situ ye... Baik je dia suh aku ke tepi. There're two of them. Lain² motor.

Lepas stop tu, dia mintak IC & lesen. Ntah kenapa ek, if selama ni aku takut, semalam rasa macam "ala... takpe. if dia nak saman, saman je la.." Tingkap pun aku turun separuh je. Ye la, bukan boleh caya orang skarang ni. Ntah² org tu menyamar je kita x tau kan? So, lepas bagi dia IC ngn lesen, aku naikkan balik tingkap sebab dia kata nak tulis saman. Sikit pun aku tak tanya dia ek knape suh aku berhenti or takde pun la aku nak explain ke apa. Dia mintak, aku bagi, and aku tunggu. Lepas tu En. Polis tu datang balik kat aku tanya knape aku langgar lampu merah. Tapi soalan dia tu tak berjawab. Sebab, aku pun tak tau nak jawab apa. Takkan la aku nak cakap "dulu kawan polis saya cakap boleh je jalan if confirm dah takde kreta.." Kang kalo dah menjawab macam tu, panjang la pulak cerita dia. So, aku senyap je la. Malas la nak soal jawab kat situ. Dia tanya la lagi dari mana, keje kat mana, nak ke mana tu semua. Then datang lagi sorang polis. Waahhh... Dah ada 3 orang polis ye masa tu. Yg baru datang tu siap round keliling kreta aku. Siap tengok roadtax la bagai. Sempat la aku mengata dalam hati "ingat aku bawak dadah ke apa ni?". Hahaha kelakar... Pas tu diorang 3 org dok berkumpul. Tulis saman la kot. As I mentioned earlier, I couldn't be bothered pun. Dah memang salah aku pun kan? So terima je la. Pastu, En. Polis yg amik IC ngn lesen aku tu datang balik kat aku. While returning my documents, dia cakap "tak pe la. Kali ni saya warning je. Saya tak saman. Lain kali jangan buat lagi. Bawak kreta elok2 ye.." Tu je! Ya, without kena saman! Hehehehe... Suka!

Dengan itu, satu senyuman paling manis saya hadiahkan pada awak, En. Polis! Nama dia if tak salah aku Fazli kot. Ntah, tak ingat lah... Tapi dia ada satu paku je. So, terima kasih L/Kpl Fazli!!! Meh sini saya nyanyikan lagu polis sket untuk En. Polis ;)
Polis sedia berkhidmat
Kepada negeri dan rakyat
Hidup berbahagia
Aman sentosa
Polis sedia berkhidmat
Tanda lekat di lengan
Polis dengan periman
Tangan bersalaman
Alamat persahabatan
Polis sedia berkhidmat
Kepada negeri dan rakyat
Hidup berbahagia
Aman sentosa
Polis Sedia berkhidmat

No comments: