NuffnangX

Saturday, November 13, 2010

Kadang-kadang orang lupa...

Assalamualaikum....

Ada orang tanya:

"Knape skarang ni asyik citer pasal office je? Dah takde cerita pasal hati perasaan?"

Errrmmm... Apa mau jawab?
Sebab aku takde perasaan? Hahaha...Nampak sangat tipu.
*Mr. 2609 akan muntah bila baca ni. Sure dia cakap "ngan saya je awak lepas perasaan awak. Nak marah, nak mrajuk. Cuba ngan orang lain, awak tahan je..."

Sebenarnya macam banyak je nak cerita tapi aku malas. Hah, itu adalah jawapan yg paling tepat sekali. M.A.L.A.S. Malas la nak update pasal hati perasaan nih. Kalau update pun, bukan boleh buat apa. Lagipun, kan dulu aku dah cakap, selagi aku boleh simpan, aku simpan. Jadi dengan itu, mari kita sumbat pasal hati dan perasaan ni dalam hati.

Ada bagusnya jugak aku keje malam nih. *see... citer pasal keje gak lagi...* Sebab bila keje malam nih, aku dah kurang jumpa ngan orang. Mau tak nya... Siang hari aku tido. Bangun tido, siap2 terus pegi keje. Hari2 macam tu. Bila keje malam ni, satu hari aku akan jumpa kurang dari 20 orang je. Kat office ada 13 orang. Pas tu kat rumah ada mama (kalau mama balik awal, jumpa la). Pastu Mr. 2609 (kalau sempat jumpa / dia hantar makanan). See... 15 orang je kan? So bila kita dah jarang kuar, jarang jumpa2 ngan orang, kurang la sikit nak jumpa ngan benda2 yg akan buat kita terasa. Bukan stakat tak jumpa orang, apa jadi kat luar tu pun aku tak tau. Kes gelang AC ke... Kes Siti Saerah kawen senyap² ke... Kes Rizalman melahar designer2 muda ke... Kes Zaid Ibrahim ke... Tu baru kes kat Malaysia. Belum lagi kes dunia. Serious tak tau.

I am the type yg sangat mementingkan hati perasaan orang lain compared to hati perasaan sendiri. Especially hati ahli keluarga. Hati orang kena jaga. Hati sendiri, takpe. Tak penting. Knape? Sebab bila kita sakitkan hati orang, nanti slowly orang tu akan benci kita. Bila orang benci kita, orang akan 'doakan' kita yg bukan2. Kan? Kalau hati aku yg sakit, dun worry... Tak lama. Kejap je. And bukan mudah untuk aku membenci orang. Susah. Sebab hati aku lembut. Nampak je besar gedabak macam ni. Tapi sebenarnya aku ni adalah sangat sensitif. Paling2 pun, aku akan ignore orang tu untuk beberapa hari. Yang orang tak tau, dalam beberapa hari tu, aku akan sentiasa rasa bersalah. Sudahnya aku nangis. Ya, sangat Siti Radz kan? :)

Bukan senang nak jaga hati perasaan orang. Kadang² dalam kita sibuk nak menjaga hati perasaan orang, ada pulak orang lain yg berkecil hati. Sudahnya, merana sendiri. Menangis sampai bengkak² mata. Tapi sedarkah orang² ini, orang yg menjaga hati mereka ini juga punya perasaan? Orang yg menjaga hati mereka ini sanggup korbankan kebahagiaan sendiri untuk kebahagiaan mereka? Yang menjaga hati ini tak minta apa. Cuma minta dilayan seperti orang yg punya perasaan jugak. Mungkin mereka lupa. Tak apa, aku maafkan. Macam yg aku dah banyak kali cakap, asalkan ada senyuman di wajah mereka, takpe. Itu je dah buat aku gembira. Aku? Aku akan sedaya upaya memujuk hati. Macam yang Mr. 2609 slalu kata "cuba awak rational sikit.." So I guess, untuk memujuk hati sendiri, I have to rationalize things. I guess that's the best lah kot.

Ok lah. Itu briefly pasal hati perasaan aku. Sekian.

**nak sangat cerita pasal hati perasaan kan, hah, amek. Dengan aku2 skali amek. Tak pasal2 meleleh air mata kat office nih...

2 comments:

jomsantaisekejap said...

well, thats life. ada saja benda yang kadangkala not as what we expected...but wish someday, it will turn out well...

jomsantaisekejap said...

well, thats life. ada saja benda yang kadangkala not as what we expected...but wish someday, it will turn out well...