NuffnangX

Sunday, November 13, 2011

Saya tau saya dah janji... Tapi...

Assalamualaikum...
  • Saya rasa mahu bercerita. Tapi cerita saya banyak yang sedih. 
  • Saya pernah berjanji pada seorang kawan yang saya tidak akan cerita tentang cerita sedih di blog.Saya sepatutnya bercerita tentang yang elok2 saja di blog dan yang sedih itu sepatutnya dikongsi dengan dia. 
  • So saya jadi serba salah sebab saya dah janji.
  • Tapi kalau saya dah tak ada tempat untuk bercerita, mana lagi saya nak kongsi cerita? Saya sepatutnya cerita je la kan?
  • Ye saya tau saya dah janji, tapi dia juga telah memungkiri janji. Jadi macamana?
  • Takpe lah. Biarlah orang lain mungkir janji. Saya akan cuba sedaya upaya untuk berpegang pada janji saya. 
  • Saya perlu kuat walaupun saya tau saya tak kuat. 
  • Hati saya tak tenang. Mencuba sedaya upaya untuk berlagak biasa. Walaupun hati saya dah cukup banjir dah. 
  • Status Twitter/FB saya kebelakangan adalah yang sedih2.
  • Selain Twitter/FB, saya terpaksa update kat YM status sebab saya rasa FB tu terlalu luas. Saya penat nak jawab komen2 dan juga message2 serta FB chat dari mereka2 yang concern. 
  • Saya tak marah. Saya tahu mereka concern. Terima kasih. Tapi saya tak selesa nak bercerita. 
  • Kenapa kat YM status? Sebab saya perlu luahkan serba sedikit. Sebab saya tak boleh nak simpan semua. Jadi saya update sikit2. Lagipun berapa kerat je pun yang guna YM?  
  • Dah lebih 60 jam saya tak tidur. Tak cukup dengan itu, kejap2 saya nangis. Kepala saya sakit. Mata saya perit. Hidung saya pedih.
  • Sakit2 tu dapat saya lupakan sebab ada sakit lain yg lagi sakit dari itu. 
  • Owh saya ada lebam kat lengan. Sakit teramat. Terkantoi ngan mama sebab mama pegang lengan saya untuk berpaut dan saya tepis tangan mama sebab saya sakit. 
  • Mama still tak puas hati sebab tangan saya lebam. Bertalu2 soalan ditanya.
  • Kenapa lebam? Nanti2 la saya cerita macamana boleh jadi. Ala... Lagipun saya ni kan fragile. Senang gila nak kena benda2 cam ni. *anggap je la itu alaSan saya ye.
  • Saya tau saya tak sepatutnya kacau Papa. Tapi dalam keadaan macam ni, makin kuat rindu saya pada dia. Saya purposely tak on skype saya sebab saya tau kalau saya dengar suara dia nanti (kalau dia call la) saya akan nangis. Jadi tadi saya sms dia. Meluahkan rasa hati. :(
  • Saya rasa dah macam zombie. 
  • Saya rasa saya perlu berhenti sekarang. 
  • Saya sekadar bercerita. Meluah apa yang saya rasa. Bukan untuk minta simpati. 
Sekian terima kasih. 


No comments: