NuffnangX

Monday, January 30, 2012

Hari Minggu Saya


Dah namanya pun hari Minggu, maknanya hari bermalas2 la kan?
Tapi takde la malas sangat pun.
Sebab dalam malas2 tu, sempat pegi lunch kat Wangsa Walk ngan Mama and Mok.
Pas tu diorang hantar saya kat Ampang Park for my facial appointment sebab dah terlalu lama sangat bertangguh.
Kasar gila kulit muka saya.
Sungguh tidak sanggup.

Lepas tu, memang tak sah la kan meronda sekali round kat Ampang Park tu.
Konon nak beli baju kurung lagi. *Ya. Saya adalah obses dengan baju kurung sekarang ni*
Tapi rasa macam harga baju kurung kat sana adalah sangat melampau.
Lagipun, saya ada 3-4 helai lagi baju baru yang saya belum pakai lagi.
Jadi, batalkan saja niatmu itu Siti Radz.

Teringat pulak yang jam Tissot saya perlu diganti battery nya.
Cari kedai jam pulak. Kalau boleh yang ada jual Tissot jugak lah.
Jumpa. Tapi amoi tu kata, since ada warranty lagi, better pegi je kedai asal sebab diorang ganti free. Ok. Fine.
Nak kena pegi IOI Mall la pulak.
Besok2 je lah.

Arah keluar dari kedai tu sekali ternampak jam ini.
Saya memang teringin nak ada jam ini.
Ala. Jam biasa2 je pun. Tapi saya macam suka pulak.
Tanya2. Tawar menawar. Dan yes, jam ini jadi milik saya.

Tahukan anda ini merupakan jam pertama yang saya beli sendiri?
Maksud saya jam betul2. Jam sepuluh ringgit tak boleh kira sebab biasanya saya akan pakai sekali je. Pas tu dah tak pakai. 
Ada dua benda yang saya tak akan beli sendiri.
Jam dan perfume.
So, ini merupakan jam pertama yang saya beli sendiri.
Bangga uols.

Jam ini juga ada lampu. Weehoo.. Jam kite ade lampu uols :)

Suruh amoi tu bungkus cepat2 sebab saya nak kena balik ni.
Nak tengok AJL 26.
Tapi dalam pada tu sempat juga saya singgah beli tudung. *lain kali tolong jangan biarkan saya keluar sorang boleh?*
Pastu terus ke taxi stand.
Ermm... Macam takut pun ye.
Naik teksi sorang2 and malam2.
Dah la Pepper spray saya tertinggal kat rumah.
Tawakal je la yang saya mampu.
Saya buat2 berani je sepanjang perjalanan.
Encik driver teksi ni nampak gayanya jenis peramah.
Tapi tu la. Banyak2 dia tanya. Sepatah dua je la saya jawab.
Dah namanya pun takut kan?
Tapi saya terhibur naik teksi tu.
Sebab dia pasang lagu "Cinta Ini Membunuhku".
Lama tak dengar lagu tu.
Rasanya dia suka lagu tu. Sebab lagu tu je yang dok repeat sepanjang Ampang Park ke rumah saya.

sempat snap and post kat foursquare

Sampai rumah terus layan AJL 26. 
Saya ada soalan. 
Kenapa Anuar Zain tak nyanyi Sedetik Lebih?


Ok lah.
Tu je dulu.
Mata saya sudah sangat mengantuk.
Gudnite.
Assalamualaikum.

No comments: