NuffnangX

Friday, June 29, 2012

Siti Radz punya cerita :)

Seperti biasa, random je la....

  • Saya dah dapat result untuk blood test ari tu. Keputusannya adalahhhhh (macam nak announce apa je :Þ) - saya ok. Ok, to be honest, ada la jugak part yang tak berapa nak cantik. But nothing serious pun. Doctor just bagi ubat. Itupun doktor bagi ubat sebab nak prevent dapat sakit yang bukan2 sebab the penyakit memang dah runs in the family. Bak kata omputeh, prevention is better than cure. Eceh. Pastu, doktor kata hati saya "cantik". I mean keadaan hati saya cukup baik. Sihat. Sama macam saya, baik hati. Hehe. Tapi ada la orang tu macam tak puas hati. Dia kata "No... hati awak tu asyik nak sakit je ngan saya. so, hati awak tak sihat". Eleh. Dengki kan?
  • Ini adalah minggu last saya keje petang. Lepas ni keje pagi dah sebelum masuk petang balik lepas raya. 
  • Dua tiga hari yang lepas, ada eksiden kat Cyberjaya ni. Ngeri. Tu je yang mampu saya cakap. Bila tengok video eksiden tu saya jadi macam fobia pulak dengan simpang² kat Cyber nih. Saya lalu simpang itu setiap hari. Just imagine, kemalangan tu terjadi pada diri sendiri atau pada keluarga kita? Serious saya tak leh nak imagine. Niat nak pegi keje, ikut peraturan jalanraya. Ikut lampu isyarat, tapi tetiba datang satu kenderaan lain yang datang entah datang dari mana, langgar kita. Mati di tempat kejadian. Bayangkan apa perasaan family kita? Kadang², kita ikut peraturan, tapi jadi mangsa kecuaian orang lain. In this case, tak tau apa cerita sebenar. Ada yang kata, brek bas tu rosak. Well I don't know. Tapi driver bas and driver kereta yang dilanggar tu, meninggal. Tapi memang bas dan kreta² kat Cyber ni semuanya laju² belaka.
  • Office saya ni senyap sunyi. 90% pegi Melaka for our Department's away day. Saya tak pergi. Nape? Ada few reasons sebenarnya. Antaranya sebab saya memang tak nak pergi. Pastu kalau saya pergi, nanti Mama saya siapa nak teman? Ala... Melaka je pun. Takde hal la. Boleh pegi balik hari. Kan? :)
  • Saya rasa nak pegi pasar malam la. Mana pasar malam best hari ni?
  • Saat saya manaip ni, saya dapat  ini. Sangat misteri. Ntahzaman bila punya ni?Saya tak penah order la.. Ubat? Dalam tu ada evening primrose oil je pun. But still... Pelik kan??

Ok lah tu je buat masa ni.
Nak bersenang lenang jap.
Till then, selamat berhujung minggu.
Ingat! Hati² di jalan raya. Ingatlah orang tersayang :)

No comments: