NuffnangX

Tuesday, July 17, 2012

Tak salah kalau nak jadi peramah...


I went to the bank yesterday.
Sebab nak collect atm card yg kena retain.
Dunno why... Tapi lately saya mcm ada penyakit lupa when it comes to money.

Minggu lepas, saya kuarkan duit utk belanja seminggu tapi lepas tu saya tinggalkan dalam sling bag saya. Sekali ngan atm card. Padan muka seminggu xde duit.

Pastu hari apa ntah, masa balik kerja dah nak sampai rumah, terasa nak singgah pasar malam. Sekali baru perasan purse tertinggal kat opis. Duit dalam poket seluar ada 3 ringgit je. Once again, padan muka. Dengan drive x de lesen. And terfikir if jadi apa2 tgh2 jalan tu memang sia2 je.

And ni yang paling latest, boleh pulak tertinggal atm card kat cash deposit machine. Terus kena 'telan'. Rasa cam nak nangis i tell you. Tak pasal2 kena pegi bank. Dah la masa pergi tu, officer tu kata kena tunggu agent yang bukak machine tu. Hah. Hamek kau. So saya cakap, consider kad tu ilang je la. Buat je kad baru. Tak kuasa la saya nak tunggu agent tu datang. So akak officer tu suh saya jumpa another officer. And this pakcik officer adalah sangat semacam. Seriously. The moment saya duduk depan dia, gaya dia tengok orang pun macam nak semacam. Bukan la saya pakai baju yg seksi pun. Cukup muslimah dah ngan tudung tutup dada bagai. So lepas bgtau dia what i want to do, dia pun buat la apa patut. I mean access the system nak tengok account segala tu kan. Pastu dah start merepek. Mungkin dia cuma nak jadi peramah tapi saya rasa sangat offended. Masa tgk details saya kat AS400 dia tu, dia cakap "bujang? Rugi. Barang cantik tapi x kawen. Memang rugi..." Hmm... I tried to take it positively la sebab in a way dia kata saya "cantik". Tapi part "barang cantik" tu saya macam tak berapa nak setuju. Pakcik, saya ni orang lah. Bukan barang! Tu satu, pastu sibuk tanya saya kerja apa. Saya cakap "kerja biasa2 je". Tapi dia mcm x puas hati. Tanya lagi. Last2 saya ckp je la keje apa dan di mana. Hah. Dari situ mula la.. "keje bagus... Gaji mesti banyak ni..." Pastu tengok berapa jumlah gaji yang masuk setiap bulan. Eh, pas tu announce kuat2 lak gaji saya? Dia macam sangat busybody. Ada lagi beberapa soalan terlebih ramah yang diajukan. Tapi masa tu saya dah malas nak layan. Saya buat tak dengar je soalan tu. I don't want to be rude tapi apa lagi yg saya boleh buat. Sepatutnya proses nak buat kad baru tak makan masa yang lama. Tapi ngan dia ni... Subhanaallah... Sangat menguji kesabaran.

Tapi macam biasa lah. Walaupun saya agak sentap dengan pakcik officer tu... Saya takdelah nak sound dia or what. Saya cuma senyum.. Hiks. Tak salah pun kan?

Sent from Cik Siti's Samsung Galaxy Note

No comments: