NuffnangX

Tuesday, September 25, 2012

Bakpe mung sombong?

Kemalasan melanda. Hence the lack of update.
Sila maafkan saya.

Sampai Kuantan
Ok. Saya dah selamat balik dari Kuantan.
Sunday tu we went to KT.
Day trip je.
Kuar rumah pagi2, breakfast dulu then shoot straight to KT.
1st destination adalah Masjid Kristal.
Memula before sampai, ingatkan besar la masjid tu.
Tapi rupa2nya kecik je. Besar lagi masjid KLCC.

Masjid Kristal

Dari dalam
Cantik tersusun
Before balik, terserempak ngan Menteri Besar Terengganu.
Memandangkan Masjid Kristal tu kat area Losong, lepas je dari masjid tu, kitorang pegi makan keropok losong lak.
Fresh. Dia uli2 depan mata. Then goreng kat situ.
Beza la ngan keropok yg kita selalu beli kat pasar malam tu.
Yang ni best.

The making of kepok losong
After that, kitorang pusing2 lagi.
Sampai la ke Pasar Payang.
Takde nak beli apa2 pun.
Saje jalan2.
Maaf, tapi saya rasa penjual2 kat Terengganu ni macam sombong sikit.
Errr... Jangan marah ye. Tapi itu hanya pendapat saya.
Dari masa kat kiosk cenderamata kat masjid tu lagi saya dah perasan.
Dia macam "ikut suka mung la. Mung nok beli, beli. Tak nak sudahhhh".
Haaa... Attitude yang cam tu la.
Kenapa saya cakap cam tu?
If korang penah pegi Pasar Siti Khatijah kat Kelantan tu, korang akan dapat rasa perbezaan attitude diorang.
Kat pasar payang tu, kita yg kena approach tuan punya kedai.
And cara dia jawab tu pun macammm... hmmm tak pe la.
Senyum pun tak ye.
Beza gila ngan penjual2 kat Pasar Siti Khatijah. Sangat la "mesra alam".
Once again, kot2 la ada orang Terengganu kat sini, jangan la ambik hati.
Itu hanya pendapat saya.

Lepas dari Pasar Payang, kitorang pun bertolak balik ke Kuantan.
Singgah kat Masjid Terapung for Zohor.
Then singgah makan ikan celup tepung kat... Errr... Tak ingat la pulak nama tempat tu.
Stilll.... The same attitude dengan peniaga dia....
Huhuhu...

Singgah Kerteh ambik adik lelaki saya.
Sampai rumah cukup2 time Maghrib.

Malam tu jugak mata saya "menjadi" balik.
Macam ada pasir kat biji mata saya. Merah sampai the next day.
In fact, sampai ke hari ni still ada sisa2 merah tu lagi.
Tak tau la kenapa.

Senyum Sokmo :)
Ok lah.
Penat la cerita panjang2.
Tu je. Bye!






No comments: