NuffnangX

Wednesday, July 26, 2006

...Perasaan...

Assalamualaikum....

I started my day ngan perasaan malas nak bangun... Ujan kat luar tu lebat giler... Cam suh aku teruskan tido je... Tapi ku gagahkan juga diri ini utk pegi keje bila mengenangkan keje yg melambak kat opis... Ye la.. Preparation week la katakan...

Perasaan aku jadi geram + marah bila aku masuk lif... Apasal la ada lagi org yg bodoh sebegitu skali dlm dunia nih... or mmg itulah mentaliti org2 yg duduk kat umah flat cam nih. Masuk je dlm lif tu, harum semerbak bau hancing... Entah si bangang yg mana yg sempat melepas dlm lif tu. Dah la lif tu punya la cantik ngan hasil kreativiti bebudak yg sangat kreatif melukis gambar yg x sepatutnya ada... Tambah lagi ngan bau hancing... B.O.D.O.H betulla!!!

Perasaan risau sebab jalan jammed giler turut melanda... Just imagine, aku kuar umah kol 7.15 am, and kol 8 am aku still kat setapak lagi... Slalunya by this time, aku dah leh sampai kat bangsar dah... Adusss... Merah lagi la punch card aku... And finally aku sampai office kol 8.50 am... 30 minutes late dari biasa...

Perasaan aku jadi ok bila dah sampai kat office... Buat keje macam biasa... Tapi perasaan malas dah banyak masuk dlm badan... Disebabkan klien aku ramai giler plak yg xde kat office.. So, aku nak follow up ngan diorang pun susah sket... Meeting la, outstation la, pegi training la... MC la.. Xde kat tempat diorang la.. Cuti la.. Ish macam2 la... So, I decided to start with the other work where I have to prepare some important things for this coming monday nye workshop...

Perasaan aku jadi sedih yg teramat sangat bila baca news pasal Hani Mohsin. Aku sedih.. Bukan sedih sebab aku ni peminat dia ke apa... Tapi aku sedih bila aku imagine aku berada kat tempat anak dia... Just imagine... Tengah ko jalan ngan ur father, tetiba ur dad pengsan.. And x bangun2 lagi lepas tu... whenever aku imagine, aku jadi sedih... I don't know how am I going to face that kind of situation if that scenario happens to me... Nampak je aku ni cam kental, tapi hakikat yg sebenarnya... saya ni sangat la sentimental.. :)

After lunch, perasaan marah aku datang balik.... Nak tau sebab ape? Sebab.. I was told by Ros that the venue for this monday punya workshop kena tukar. Dengan alasan, the seminar room is too small.. Xleh nak muat our participants. Bodoh tak??? Naper ari ni baru nak cakap? Sedangkan diorang ni dah deal ngan that hotel from last month lagi. Kat quotation tu dah siap terang2 tulis, no. of participant yg leh muat dlm that room is only 20 org. Allo!!!! Korang mmg suka pegi hotel bodoh yg lagi satu tu kan??? Aku dah agak dah... Bila boss balik, aku tanya apasal leh jadi cam ni. Dengan senang hati dia leh cakap, kita baru prasan. Ayyoooo.... Abis slama ni korang buat ape? Aku ngan slambernye leh tanya balik, apasal dr dulu before booked the room x pegi check dulu... Boss ku yg bongok tu leh plak kata, "Coz xde org pegi tengok..." Mmg stupid la this guy. Trus la kena fire ngan aku... "so, skarang u tell me la, keje nak check venue ni keje siapa? kitorang ke u?" Masa tu i think dia rasa cam kena tampar.. Merah giler muka dia. Malu kot coz budak2 yg lain pun cam menunggu je dia bagi jawapan... once again... .B.O.D.O.H. betul!!!

On the way back plak... Perasaan rindu kat Cik Abang yg sorang tu plak tetiba datang... Patutnya ari ni dating.. Tapi suddenly dia called kata ada appointment kol 6.30pm... So, memandangkan aku ni understanding *kononnya*, aku pun ok je la... *What else can i do? Memberontak? Menangis? Merajuk? Sorry ye... Ingat dia akan pujuk? Mintak maaf lah ye... Dia xde masa for all that!!*

And bila sampai je umah, dengan rasa yg sangat mengantuk campur penat, aku pun dengan selamatnya telah mengurungkan diri di dalam bilik utk 'berehat' until 8.30pm...

Bangun, makan, tgk tv, gayut ngan cik abang, update blog.. Saya pun tido...


ZZzzzZZz...

No comments: