NuffnangX

Tuesday, September 26, 2006

Pagi yg Mendung...

Assalamualaikum...



Pagi ni aku dikejutkan dgn call from mama... "Ayob dah mati"... Yes.. My dear cat chapet a.k.a ayob dah mati... Last nite when i reached home, cari dia xde... Ask mama where he is.. Mama kata x tau... Sampai la aku nak tido, panggil dia, still tak de gak lagi... Cari bawah katil, bawah meja, bawah kusi, kat dapur, every room... Still takde... Pegi kat luar, cari lagi... Sampai ke tingkat 15 kitorang cari dia.. Then, we went kat bawah skali, cari lagi.. pun xde gak... So... Aku pun tido ngan berat hati... Then, masa sahur tadi, cari lagi... Pun xde... And pagi ni.. Kebetulan pulak aku bangun lambat.. Mama called from bawah and she said kucing aku dah mati... I straight away bangun then turun bawah... Kuar je dari lift, trus pegi kat mama.. And from there, i can see him... Terbaring kaku... Slama nih pun dia cam tu coz dia memang suka posing bila tido.. And we used to say "hey.. kucing ni tido cam mati..." Tapi pagi ni, dia betul2 mati... Aku trus pegang dia.. Sejuk. Keras. dan menyedihkan. "Dia bukan jatuh dari atas. Kalau jatuh, mesti hancur muka dia. Mungkin termakan racun" tu yg makcik cleaner tu kata... Aku nangis. Sampai hati org buat dia macam tu. Kucing aku tak kacau org. In fact, budak2 ni sumer takut ngan orang.. Kuar umah pun x penah jauh. Stakat depan rumah je... Apa salah dia? Dia x berak merata. Kucing aku sumer berak kat umah. I cried... Alot.. Aku urut2 badan dia.. Usap2 perut dia.. Urut tapak kaki dia.. Xgerak langsung. I cried somemore... Makcik tu kata, dah ajal dia.. Aku dok kat bawah tu sampai la diorang tanam dia.. I cried lagi.. Kurang lagi sekor dah kucing aku... Aku naik, bagi yg lain makan.. Tapi aku rasa kurang bising... Coz slalunya dia yg paling bising... Aku masuk toilet, dah xde yg nak ikut.. Coz dia yg paling rajin ikut masuk toilet... Aku baring kat bilik, the rest of the cats datang kerumun.. Yg paling sedih, bila my gurl kecik tu a.k.a cikpuang, cium my face and jilat my air mata... To them, aku kabarkan berita sedih tu... Biarlah diorang tak faham, but i have to let them know that their brother dah mati... To you my dear chapet, may u rest in peace.. We're gonna miss you a lot..

While typing this, I received an SMS from mama. Informing me that Azhar, has passed away. Innalillah...

I cried somemore...

Pagi ni adalah pagi yg paling menyedihkan... Hopefully petang ni aku bleh recover balik coz today is also my sayang's birthday.

To you my dear love.....

HAPPY WONDERFUL BIRTHDAY. Love you!!!


Cant wait to meet you coz at this point of time, i need you to be by my side... To make me feel better...

permisi..

No comments: