NuffnangX

Tuesday, October 05, 2010

My love-hate-relationship

Assalamualaikum...

I have this so called love-hate relationship with my car. Seriously. Knape? Sebab dah macam² sangat jadi kat kreta tu. Biarlah macamana aku jaga pun, still... Mesti ada je benda nak jadi kat kreta tu. Dan yang paling aku macam menyampah sekali bila benda² yang jadi tu bukan aku punya angkara. Haih! To be honest, everytime jadi something kat kreta tu, aku tak kisah pun part nak kena repair tu. Errm... Tipu la kalau aku kata tak kisah. Kisah sebenarnya, tapi... ye la... Dah jadi, nak buat macamana. Repair je la. Yang paling aku takleh tahan adalah tuduhan² melulu dari semua orang. Apa ko ingat aku ni tak reti sayang kreta ke? Ingat aku tak de keje lain ke dari menjahanamkan kreta tu? Main redah je langgar sana sini? Main slumber je nak bergesel ngan kreta orang? Ingat kreta aku tu gatal sangat ke? Serious. Aku paling tak leh terima la ek bila orang dok cakap itu ini pasal kreta tu. Segala kemek² yg ada kat kreta aku tu adalah angkara orang lain. Ok, fine. Satu sebab adalah parking system kat rumah aku. Tapi what about bila segala damage yg disebabkan oleh orang lain? Kenapa bila orang bertanya "ni knape pulak kemek lagi kreta ko nih?", orang² lain tak leh nak bersuara "bukan salah dia... something happened hari tu..". Aku rasa maybe aku takde la nak marah sangat kot. Ini tak... Bila orang tanya, sah la aku yg kena jawab. And of course la orang yg bertanya tu akan cakap "eleh, dah ko tu careless, ko tak nak ngaku!" kan? It's like aku menegakkan benang yang basah. Sakit hati tau tak! Its not the matter of ko-tak-leh-tanya or mood-aku-akan-spoilt bila ada yg bertanya tu... If it hurts, it hurts. And the way you people make fun of it, is not funny at all! Adalah lebih menyakitkan bila nak kena cover baaaaaiiiikkkk punya on setiap kemek yg ada kat kreta tu. Dan apa yg jadi kat setiaaaaaappp kemek yg ada tu still fresh kat kepala aku. Macamana boleh jadi, bunyi berdentum, semua lah... To be honest, I've started to hate the car slowly. Aku tau, tak baik cakap cam tu. Kengkadang aku rasa macam tak-yah-pakai-kreta-pun-bagus. Guna je la public transport. Apa orang² ni ingat aku tak de perasaan ke? Aku tak rasa sedih ke? Aku tak rasa kesian ke kat kreta tu? Aku tak rasa bersalah ke pada pihak tertentu? Hmm ntah la... Ye la... Aku ni kan tak berperasaan. So, teruskan lah. Teruskan bercakap.

Aku sayang kat kreta tu ok! The car adalah my first harta. The car banyak berjasa. And the car has it own sentimental value. Tapi if dah macam² sangat jadi kat kreta tu... Hmmm... Tak pe la. Tak yah cakap la. Tak sampai hati aku.

Sabar je la wahai hati... Sabar...

I ♥ U still my 2609!!!

No comments: