NuffnangX

Thursday, March 24, 2011

Moga kau tidur dalam senyuman

Lately, banyak je peristiwa yang jadi.
Ada yang best, ada yg tak best.
Ada jugak yg macam "aku-pun-tak-tau-nak-letak-kau-ni-under-kategori-mana".

Peristiwa yang best...
Aku share ngan both of my parents.
Alhamdulillah, rezeki mama & papa.
Ye la... Orang selalu kata rezeki anak2...
Tapi sebab aku takde anak, so, rezeki mak bapak la kan?
Tak ada yang lebih menggembirakan hati bila kita dapat share apa yg kita dapat dengan parents kita.
And takde yang lebih best bila dapat ucapan "thanks" from your parents :)
Walaupun, apalah sangat kan yang aku "share" tu.

And as for the peristiwa yang tak best tu...
Hmm... Camne ek.
Dulu aku penah bagitau, cara2 untuk mengatasi perasaan itu.
Well... Itu adalah 4 cara yg biasa aku guna.
Tapi kali ni, Point # 2-4 tu mcm not applicable / tak berkesan.
Aku dah takleh nak simpan dalam hati. Aku dah janji taknak shopping. And kalau tidur aku pun terganggu, macamana?
So, kaedah #1 sangat2 diperlukan.

This time, depan si ubat penenang, air mata aku melimpah ruah ibarat empangan pecah. Mencurah-curah.
Sedih sangat rasa hati. Tak tau nak cakap macamana.
Puas aku pujuk diri sendiri, tapi it's like, makin aku pujuk, makin banyak pulak kejadian2 yang mengguris perasaan.
Sudahnya. Itulah kesudahannya. Menangis. Ya, sangat "Siti Radz"!
Satu je pesanan dari Ubat Penenang... "Lain kali jangan "bendul" sangat pegi terus terang..."
Mana la aku tau. Aku ingat, aku boleh percayakan orang yang satu ini.
Aku dah anggap dia macam darah daging sendiri, and atas dasar kepercayaan, aku terus terang.
Luahkan apa yang terbuku di hati.
Mana nak tau, kesudahannya macam ni.
Well, lesson learnt.
Harap bergembiralah / berpuas hatilah orang tersebut. Moga kau tidur dalam senyuman.
Don't worry. Bukan keje aku nak mengamuk meraban.
If you knw me very well, kau akan tau, samada aku ni layak kau panggil lawan atau tak.
Sebab kalau kau nak lawan, you're just wasting your time.
Lagipun dari kecik aku dah di ajar. Jangan kurang ajar..
So, don't worry. Aku still pegang prinsip, "biar orang buat kita, jangan kita buat orang".

Haih, sabarlah wahai hati.
Kadang2 bila rasa macam dah takleh nak handle, rasa macam nak je bawak kreta laju2 and langgar divider.
Hahaha... Gila! Itu namanya bunuh diri ye, Siti Radz.
No, dun worry. Takde la aku gila sampai nak bunuh diri. :)
Taknak la. Nanti jadi macam hantu citer khurafat tu.
Lagipun, kalau bunuh diri, bumi pun tak nak terima kan?
So, dun worry... Saya masih waras.
Saya masih ingatkan Tuhan dan saya masih sayangkan keluarga dan orang sekeliling saya :)

* Ubat penenang cakap "Orang garang takleh nangis..." - Ye, sila percaya. Siti Radz adalah mengada-ngada garang. Takut tak?

2 comments:

jomsantaisekejap said...

Kenapa ni Siti Radz? Lain macam bunyinya entry kali ni...?
Nak kata sajak panjang sangat..
Nak kata puisi, tak ada pulak kata2 yang berbunga...
Ada orang mengatakan kepada sy dan sy jugak memberitahu orang lain perkara yang sama " Manusia selalu gagal merancang tetapi tidak pernah merancang untuk gagal"
Andai kata sesuatu terjadi kepada Siti, it's not the end of the world..I know u're very strong woman and keep facing it with open heart...semua ada hikmahnya. remember? So....Be happy ye.
I will always here...sama jugak dengan rakan bloggers kita yang lain...:-)

Blog No 366 - blogcomment 2

Siti Radz said...

Terima kasih Encik Santai.
I'm trying my best to be ok.
Hari2 pujuk diri sendiri.
Hari2 cuba untuk jadi "kuat".
Walaupun saya tau, saya tak "kuat" :(